11 de des. 2008

Calendari "Sa Nostra" 2009


Acaba d'editar-se el calendari del 2009 de "Sa Nostra" Caixa de Balears dedicat a la fauna i hàbitats de les Illes Balears.

He tingut el plaer de poder participar-hi amb una fotografia de corb marí i amb una altra de voltor negre, il·lustrant els mesos de gener i febrer.


CORB MARÍ A CALA SANT VICENÇ
Reflex digital a ISO 100. 50-50mm f/4.0-6.3. Trípode.
© Miquel Àngel Dora

La fotografia de corb marí, Phalacrocorax aristotelis, va ser realitzada el 2007 en una eixida a Cala Sant Vicenç en companyia d'altres dos fotògrafs de natura, els amics Biel Perelló i Eduardo Blanco. Vaig proposar-me mostrar aquest aucell en el seu ambient exposant a ISO 100 i a un diafragma f/25 que em permetés disparar a una velocitat suficientment baixa per donar sensació de moviment a l'aigua. Vaig muntar l'equip sobre el trípode vaig esperar el moment en el qual una ona rompés contra la roca, just a la part oposada d'on es trobava l'animal, per disparar la càmera.
Intencionadament vaig mantenir el balanç de blanc en posició de llum de sol per tal de donar a la imatge una marcada tonalitat blavosa que aportàs més fredor a l'ambient.


1 comentari:

xavi aramburu ha dit...

Bones fotografies, es nota que tens talent, amem quan ens trobam per el GOB.